Ni cerita lama,tapi aku nak cerita juga.mula2,kan ada kat dalam The Star proton cakap akan keluarkan kereta baru..ada juga peraduan namakan proton sedan,tapi terbuka untuk warga proton je ahh..Bunyi macam gempak kan?gabungan Mitsubishi Lancer evo10 dengan Proton Waja..wow..
Pastu aku dah terbayang2kan camane rupa kereta ni bila di kacukkan camni??aku google punya google,keluar lah gambar ni..betul ke camni rupa dia??betul ke ni rupa kereta baru proton??apa komen?macam stylo.tapi tu betul ke??tapi kat blog carca marba lain pulak,lagi smart punya.

*Updated*
wajah kereta proton baru.
Proton MSX
 
 Dari depan nampak sangatlah ganas..Design macam Satria Neo pun ada..nampak macam garanglah.tapi macam muka budak debab garang pun ada…Lampu dah macam Toyota Caldina.

 Belakang pula,terang2 ada iras2 Toyota Caldina lahh..owh,dia buat ni kereta coupe rupanya.empat pintu,so bukan MPV..okeyh..nampak menarik..mungkin lepas pasang body kit akan nampak macam kereta kebal.

Tapi jangan fikir kereta gemuk macam ni tak boleh memecut laju..kalau nak tw,mengiku spec yang diberi,ia mempunyai kelajuan mencecah 250km/jam melepasi kelajuan bmw x5, porche cayanne, and nisan murano.

Cheers,
Sendra,
CEO Kueh Tart.
*nampak macam kureng sikit pada aku..tapi kalau betulah tu rupa kereta baru tu,kalau dah pasang body kit stylo juga kot..macam Saga BLM,mula2 keluar nampak buruk juga,tapi bila dah ada yang pandai2 alter apa semua,nampak macam Subaru Impreza juga.
*kredit tu blog carca marba blog ni best!aku nak cerita pasal auto manual je mulanya,nampak entry dia pasal kereta ni,sangat menarik.aku masukkan juga..minta halal~peace out!