Aku tak tahu lah kalau sebut pasal buku nota 555 yang kecik comel yang nipis je yang sangatlah nostalgia kalau aku ingat2 tu ada lagi ke tak eh dekat kedai2??
Setiap kali aku teringat tentang buku 555 ni,mesti aku teringat zaman2 aku sedang berhingus lagi..time umur adalah dalam 7 tahun kot..masa mula2 kenal apa itu koperasi kat sekolah tu..
 gambar hiasan.
Sepanjang apa yang aku ingat pasal buku kecik 555 ni,harganya sangatlah murah..tapi aku tak ingat berapa..dalam 5 sen kot sekeping tu..yang penting,masa aku kecik,aku kumpul banyak juga rasanya buku 555 ni…aku buat apa?
 melukislahh…
Aku masa kecik suka sangat melukis..aku tak tahu kenapa tapi aku memang suka melukis..bapak aku pun pandai melukis..ingat lagi lukisan pertama yang dia ajar aku..aku takkan lupa sampai bila2..
Pada aku,lukisan ikan ni lah permulaan segala lukisan aku..ingat lagi masa aku kecik dulu,ada suatu hari,lepas bapak aku balik kerja,aku minta dia ajar lukis,bila aku dah faham lukis ikan ni,satu rumah aku conteng gambar ikan ni.teruja.Lepas tu kena marah dengan mak.
Berbalik pada cerita buku 555 tu,ia menjadi medium untuk aku praktis melukis masa kecik dulu tw..aku kumpul banyak rasanya.Tapi tak silap aku mak aku buang semua buku 555 tu sebab kena kencing tikus..(baca: celaka punya tikus.)
Haihh…kenapa tiba2 rindu zaman kecik dulu?
~rindu setiap pagi,tunggu bas sekolah,
(mak teman sambil hafal sifir)
~Bawak bekal mak masakkan setiap hari.
~setiap hari sabtu pukul 9am menonton Dragon Ball..
~Hari ahad pukul 5pm cerita power rangers.
~Tunggu abah balik petang dari kerja.Ikut mak abah shopping..
~dapat hadiah bila birthday@dapat no 1 dalam exam.
Cheers,
Sendra,
CEO Kueh Tart.
*kenapalah mood blogging makin kurang sekarang?
*Terima kasih kepada follower ke 555,anda berjaya buat saya teringat kenangan silam hanya apabila teringat tentang buku 555 tu..terima kasih sangat2 saya ucapkan.