Wacana ini,menjadi perbualan dan topik-topik hangat dimana sahaja termasuk di kedai-kedai kopi bercerita tentang masalah-masalah dalam kalangan modal insan yang macam harga diri ini sudah tiada makna pada mereka.Mungkin mereka kurang tahu apa itu harga diri.
Berpakaian serba mewah,barang berjenama serba mahal menjadi trend masa kini.Eh,tahu pula ada nilai citarasa yang tinggi pada material luaran itu,tapi bercakap hal harga diri?Entah apa itu harga diri pun dia orang tak tahu rasanya.Tak malu.Aku tak fokus hal ini kepada golongan muda sahaja okey.
Adakah ini kerana kita sentiasa didedahkan dengan anasir-anasir barat?Aku sendiri jadi malu bila tengok ada segelintir orang yang disekeliling aku yang seolah-olah macam takde harga diri dan maruah.Usah aku dedahkan siapa orangnya,cukuplah kalau korang faham situasi ini.
Lagi yang aku tak faham ialah isu tua tak sedar diri.Sangat annoying okey melihat orang yang dah kategori sepatutnya akal jauh lebih matang dari kita menggedik tak sedar diri.Annoying.Apa perasaan kau kalau tengok orang tua dah kawin lepas tu kerja bercakap hal seks je dengan semua?Orang tua gatal.
Cheers,
Sendra,
CEO Kueh Tart.
*Lu fikir sendiri.
*Wake up lahh!Stop whining.
*kalau bercakap hal seks tapi ada point@ilmu disitu takpe,ini hampeh..penuh hal otak blue dia je.